Pokrzywa - wzmacniacz organizmu

Ostatnimi czasy dotarło do mnie, że lubię różnorodne zioła. Wpadłam na pomysł, aby każdemu z osobna poświęcić trochę czasu i  pokazać wam jakie wspaniałe właściwości  mogą posiadać i jak mogą pomóc naszym organizmom.

Dzisiaj chciałabym się skupić trochę na pokrzywie.






Właściwości lecznicze:

- działa wspomagająco przy leczeniu schorzeń, zakażeń bakteryjnych oraz zapaleń układu moczowego
- przeciwbólowe, przeciwzapalne i antybakteryjne
- polepsza trawienie
- wzmacnia włosy


Na jakie choroby/schorzenia można ja stosować?:

- schorzenia dróg moczowych jak wspomniałam wyżej
- anemia
- do przyspieszenia gojenia się ran
- dolegliwości żołądkowe
- łupież
- wypadanie włosów
- kamica nerkowa
- trądzik


Jak stosować?

Liście pokrzywy, parzyć 10 minut i pić 2 razy dziennie. Oczywiście, jak z każdym ziołem, stosować rozważnie i nie przedawkować bo przecież nie od dziś wiadomo, że wszystko w nadmiarze szkodzi.

Twarz:

Chciałabym skupić się na pokrzywie jako pomocniku w walce z trądzikiem i wypadaniem włosów, bo do tego ja stosowałam.
Stosuję ją do picia i widzę efekty. Po kilku dniach picia pokrzywowego specyfiku może nastąpić wysyp pryszczy – jest to dobry znak, ponieważ oznacza, że skóra się oczyszcza. Gdy wysyp minie, stan cery będzie się już tylko poprawiał.
Liście pokrzywy równie dobrze mogą służyć jako okład przeciwtrądzikowy – wystarczy gotować liście pokrzywy przez 3 minuty i następnie nakładać na twarz po ostygnięciu.
Pokrzywa zawiera witaminę A, B2 i C, żelazo i siarkę oraz flawonoidy, działa silnie oczyszczająco na skórę tłustą i łojotokową, a dodatkowo oczyszcza krew.

Włosy:

Jeśli chodzi o włosy to piłam ją przez 3 tygodnie i mogłam zauważyć znaczącą różnicę w wypadaniu ich. Można również robić płukanki na włosy z pokrzywy. Wzmacniają one włosy od zewnątrz.

Przeciwwskazania:

Pokrzywa nie jest zalecana w przypadku osób chorujących na nowotwór macicy oraz na nerki. Jej przyjmowanie jest niebezpiecznie dla osób przyjmujących leki na cukrzycę – pokrzywa wzmacnia ich działanie. Kobiety w ciąży stosowanie pokrzywy powinny dla pewności skonsultować z lekarzem. 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Suchy szampon? Tańsza alternatywa!

Przyjaciel Rumianek

Dwa cuda na trądzik