Dwa cuda na trądzik

Nie jedna osoba boryka się z problemem trądziku. Sama mam ten problem od kilku lat i wypróbowałam już wiele maści lecz bardziej jestem zwolenniczką domowych sposobów.

 Muszę przyznać, że na oczyszczaniu twarzy u kosmetyczki byłam tylko raz, bo już nie dawałam rady domowymi sposobami. Pani w gabinecie poleciła mi wtedy (oprócz kuracji za 600 zł -.-) 2 specyfiki, które pomagają w walce z trądzikiem. Kwas borny lub jak kto woli borowy oraz Srebro koloidalne. Stosowałam oba i muszę przyznać że cera poprawiła się i to bardzo ale może przedstawię wam każdy z nich osobno.


Kwas borny (borowy):



Właściwości:
  • antyseptyczne
  • wysuszające
  • ściągające
  • toksyczne kiedy przedostanie się do organizmu, bo może się w nim odkładać
Działanie:
Niweluje  istniejące wypryski, zmniejsza pojawianie się nowych. Również przyspiesza gojenie się ran i oparzeń. Wspomaga też leczenie bakteryjnego i grzybiczego zapalenia pochwy, grzybicy stóp i paznokci oraz ostrych stanów zapalnych – błon śluzowych nosa, jamy ustnej i oczu.

Jak stosować?

Bardzo prosto. Wystarczy nalać niewielką ilość na płatek kosmetyczny i przetrzeć nim twarz omijając okolice oczu. Można to robić 2-3 razy dziennie. Ja robiłam to od razu po przebudzeniu, czasami w trakcie dnia no i na koniec po oczyszczeniu twarzy z makijażu. 

CENA: około 6 zł w aptece.


Srebro koloidalne:




Właściwości:
  • bakterio-, grzybiczo-, wirusobójcze
  • matujące
  • łagodzące podrażnienia
Działanie:

Oczyszcza i reguluje wydzielanie sebum, delikatnie matuje i odświeża. Ogranicza przetłuszczanie skóry trądzikowej oraz powstawanie zaskórników i wyprysków. Łagodzi podrażnienia i zaczerwienienia skóry wrażliwej, pielęgnuje i pomaga zachować właściwą kondycję skóry normalnej. 

Jak stosować?

Tak samo jak kwas borny, czyli niewielka iloscna płatek kosmetyczny i przetrzeć po oczyszczonej skórze omijając okolice oczu. Stosować 2-3 razy na dzień. U mnie juz po tygodniu widać było znaczną różnice w przetłuszczaniu się skóry (mam cerę tłustą) oraz w powstawaniu nowych wyprysków i zaskórników.

CENA: Ja kupilam w aptece internetowej i zapłaciłam około 26 zł za 500ml.



Oba te produkty stosuję się jako tonik i można spokojnie zrezygnować z normalnych toników przy stosowaniu tych. Zalecam jednak zapoznanie się dokładnie z ich właściwosciami i działaniem oraz przeciwskazaniami, ponieważ ja podałam tylko te najważniejsze. 

Aha. I jeśli chodzi o srebro koloidalne to polecam takie o zawartosci srebra 15-20ppm lub więcej jeśli chcecie mocniejszy ;)



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Suchy szampon? Tańsza alternatywa!

Przyjaciel Rumianek